Las Isletas - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Las Isletas - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Las Isletas

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

12 April 2011 | Nicaragua, Granada

7 april

Wauw, het is al van donderdag geleden dat ik mijn blog voorzag van een nieuw berichtje! De tijd vliegt hier gewoon! Maar omdat ik mijn trouwe lezers (jullie dus :)) niet wil teleurstellen, ga ik jullie nu overstelpen met nieuws uit Nicaragua! Als dat niet fijn is! :)

Zoals vermeld op mijn laatste bericht, heb ik donderdag een bezoek gebracht aan Las Isletas de Granada. Dat is een hele grote groep van eilandjes (ongeveer zo’n 365) die in het Meer van Granada liggen. Heel wat van de eilandjes zijn ondertussen al bebouwd door de rijksten van de stad, maar toch is er nog heel wat pracht en praal te zien.

Met de auto werden we vanaf de school gebracht naar de opstapplek. Ook dat was alweer een avontuur op zich, want in Nicaragua kijken ze niet op een man (of vrouw) meer of minder in de auto. Wij zaten met ‘maar’ een persoon teveel in de auto, maar als dat allemaal volwassenen zijn, is dat toch een beetje krap! Gelukkig was de rit niet te lang en konden we daarna weer van de frisse buitenlucht genieten.

Naar de bootjes dan maar! Heel elegant stapten we allemaal in de boot en voeren we af, op weg naar Las Isletas. Ik verwachtte er veel van, want Anke was er al eens eerder geweest en was heel enthousiast over de eilandjes. Dus voila, daar gingen we.

Het was inderdaad een leuk tochtje, hoewel ik het toch wel erg jammer vond dat er blijkbaar nog veel rijke mensen zijn in Granada en besloten hadden om een eilandje te kopen en het vol te bouwen. Gelukkig zagen we ook nog veel mensen die werk hebben dankzij de eilandjes. De eilandjes zijn namelijk een belangrijke bron van fruitplantages en visvangst. Veel mensen werken dus op de eilandjes om fruit te plukken of vis te vangen en die daarna dagvers te verkopen op de plaatselijke markt.

Het eilandje met de aapjes was mijn absolute favoriet! Op een klein eilandje zitten 4 of 5 aapjes, elk van een andere soort. De Nicaraguanen claimen dat het een experiment is en dat ze hopen dat de aapjes zullen paren en ze zo een nieuw ras zullen ontwikkelen. Helaas zitten de aapjes al een jaar of 3 op het eiland en is er van voortplanten nog niet veel in huis gekomen. De toeristen malen daar echter niet om en ik ben er dus zeker van dat ze die aapjes lekker gaan laten zitten voor de toeristen, als ze nu paren of niet. Een toeristische zet of een echt experiment, het maakte me eigenlijk niet zoveel uit, want ik heb zo gelachen met die leuke aapjes! Echt leuke beesten, maar voor Yorrim heb ik slecht nieuws: handel in die aapjes is illegaal, dus er eentje meebrengen naar België zal misschien toch een beetje heel moeilijk zijn. :) Maar wees gerust, ik zoek een oplossing, haha!

Het was heel leuk om in een bootje te varen toen de zon langzaam onderging in Nicaragua. (Dat gebeurt hier trouwens heel vroeg! Om 18u is het hier stikdonker! Om 5u is er alweer zon en ik moet zeggen dat mijn babybroertje soms wakker is met de zon… niet zo leuk dus, hoe schattig hij ook is.)

Ziezo, dat was het zo’n beetje van Las Isletas! Alle foto’s zijn genomen door Anke omdat ondergetekende haar camera per ongeluk thuis had laten liggen! Oeps! Tja, een beetje geklungel af en toe moet kunnen, dan zijn jullie allemaal zeker dat ik het ben, hier in Nicaragua! :)

Heel veel groetjes!
Jana


  • 14 April 2011 - 13:01

    Yati :

    En toch willen wij een aap! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 47719

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: