Boomhutten en nieuwe reisplannen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Boomhutten en nieuwe reisplannen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Boomhutten en nieuwe reisplannen

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

17 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

Weekend 10-12 juni

Ziezo, eindelijk wat zin en tijd om een nieuw reisverslagje te schrijven! Dit weekend ben ik begonnen aan het maken van een reportage over Nicaragua. Daarom ben ik langsgegaan bij Fatima en de kindjes, zoals jullie misschien nog wel weten, is dat mijn eerste gastmoeder geweest, toen ik nog in Granada woonde. Ik vind het nog altijd heel erg jammer dat ik Fatima, Carlos en vooral mijn grote liefde Danny niet kon meenemen naar Masaya, want ik ben echt gek op hen! Het was dan ook een heel erg leuk weerzien. Danny heeft ondertussen zeven tandjes in plaats van twee en Carlos lijkt wel weer een stukje gegroeid in twee maanden tijd! Ook met Fatima was het een hartelijk weerzien.

Na de reünie ben ik samen met Malou nog wat beelden gaan maken in Granada en daarna zijn we de rest van de dag gaan luieren aan het zwembad. Het was toch te warm om iets anders te doen, haha. In de late namiddag zijn we dan vertrokken naar Poste Rojo, een hostel in de bomen! Het is eens iets anders hé! Het was een lange wandeling door de bossen en ook nog eens stijl naar boven, want het hostel ligt op vulkan Mombacho! Uiteindelijk zijn we er allemaal, buiten adem, geraakt en was het tijd om weer uitbundig te smeren met anti-muggenspul, want in die bossen heb je daar natuurlijk nog veel meer last van! We hadden een prachtig uitzicht en zagen dan ook (weer) een mooie zonsondergang. Daarna was het tijd om ons eten te maken! Ja ja, we hebben het voor een keer zelf gemaakt! Er werden pizzabodems gebakken en die mochten we dan zelf beleggen! Niet zo moeilijk dus, maar wel heel erg leuk en lekker! De mijne lag vol met verse tomaatjes en broccoli! Mmmm, broccoli, daar heb ik echt zin in! En koude bloemkool, want dat kennen ze hier helemaal niet! Ja, ik begin stiekem wel weer een beetje te verlangen naar gewone dingen zoals appelmoes en worst! Maar over exact 14 dagen ben ik thuis, dus dan wordt mijn wens vervuld!

Maar goed, om verder te vertellen over het hostel! Na het verorberen van heerlijke pizza was het tijd om in de drank te vliegen natuurlijk! Ik kan jullie met de hand op het hart vertellen dat ik een alcoholvrij weekend gehouden heb , flink he! Ik wou namelijk nog levend aan de slaapkamer geraken, want die was een eindje naar beneden wandelen in de pikkedonker langs geïmproviseerde weggetjes. Gevaarlijk dus, want straatverlichting stond er niet, hahahhaha! Hoe dan ook is dat allemaal goed gelukt, na een gezellige avond met drankjes en toffe gesprekken.

De volgende dag was het heerlijk ontbijten in openlucht met een panoramaview om ‘u’ tegen te zeggen. Het zonnetje wou wel schijnen, maar kwam niet helemaal door. Daarom besloten we met een paar om te gaan zwemmen in Hotel Granada. Daar is het zwembad lekker groot en het water erin lekker warm. Ideaal voor zo’n bewolkte dag dus! Het werd weer een heerlijk dagje zwembaden met als afsluiter een lekkere maaltijd in het centrum van Granada. Echt gewoon gezellig, meer moet dat niet zijn!

Deze week ben ik aan de laatste twee weken stage begonnen en aangezien jullie dit ten vroegste zullen lezen als het al vrijdag is, kan ik zeggen dat ik eigenlijk nog maar een week te gaan heb! De allerlaatste week stage in Nicaragua, ik kan het niet geloven! De tijd is hier gevlooooooooooogen!

Ondertussen heb ik nog geweldig nieuws vernomen! Zoals jullie eerder al konden lezen, ben ik aangenomen op een nieuwe opleiding in Mechelen. In een notendop houdt de opleiding in dat je leert televisieprogramma’s maken van A tot Z in een jaar tijd. Nu kreeg ik vandaag een e-mail met een onweerstaanbaar voorstel, dat ik dan ook onmiddellijk aanvaard heb!

Al nieuwsgierig?

Wel, hier komt het…

Hou je vast…

Ik ga in november een week naar Guatemala!

Al bekomen van de schok? Ik was ook even geschrokken, maar dan op een positieve manier! Ik mag naar Guatemala met mijn nieuwe school om reportages te maken over projecten die de stad Antwerpen ginder steunt. Samen met nog een student en een docent mogen we dus een weekje genieten en werken in Guatemala, hoe geweldig is dat niet?! Supergelukkig ben ik, dat kan je wel geloven! Ziezo, bij deze zijn jullie weer helemaal op de hoogte gesteld van mijn leven! (wees maar allemaal jaloers, hahahahhahaha! :-))

Alvast heel veel groetjes uit Nicaragua!

Jana (die bijna weer thuis is)
xxx








P.S. Voor diegenen die niet weten waar Guatemala zou liggen: het ligt in hetzelfde werelddeel als Nicaragua! Het zijn zelfs bijna-buurlanden, enkel Honduras ligt er nog tussen in! Ooooooh, ik ben zo blij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 47629

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: