Nicaragua - Editie 2014 - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Nicaragua - Editie 2014 - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Nicaragua - Editie 2014

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

07 Mei 2014 | Nicaragua, Managua

Terug in Nicaragua! Op het vliegtuig kon ik het nog steeds niet geloven dat ik onderweg was naar alle fijne mensen die ik 3 jaar geleden ontmoette tijdens mijn stage in een prachtig land!

Zonder problemen en zelfs een halfuurtje eerder dan voorzien, landde ik zondagavond in Managua, waar oud-huisgenootje Peter en zijn vrouw (!) Karmen me opwachtten.

Een ritje door de hoofdstad later kwamen we aan in hun charmante huisje en dronken we nog een plaatselijk biertje. De dropjes, chocolade en de Duvel die ik had meegenomen vielen ook enorm in de smaak!

Maandag ben ik dan naar Masaya geweest om mijn stagebedrijf opnieuw te bezoeken. Daar was niemand die ik kende, haha! Maar goed, ik heb toch maar een beetje gesocialized :-)

Verder in Masaya ook mijn gastgezin bezocht waar ik 10 weken heb verbleven. Het was een fijn weerzien met de huishoudster Mercedes, gastmama RosaMaria, haar dochter Carina en kleine duivel Luis (het zoontje van Carina).

Ik zag hoe er een huisje in de tuin is bijgebouwd en geschilderd in rood ipv blauw. Hoe de schommelstoelen vervangen zijn door comfortabele zetels en hoe er voor de rest eigenlijk niets veranderd is. RosaMaria zit nog steeds de ganse tijd op de oprit op haar schommelstoel met haar waaier, terwijl Mercedes zich nog steeds uit de naad werkt. Some things never change. De gastvrijheid was wel enorm; onmiddellijk het paswoord van de WiFi, zeggen dt ik maar moest doen wat ik wou, "want het is jouw huis" en 's middags een lekkere maaltijd gekregen.

Dat was echter niet waar ik al jaren van droomde. Gisteren ben ik met Karmen een dagje naar Granada geweest en daar heb ik (EINDELIJK) Doña Fatima en de kinderen teruggezien! Hoewel ik maar twee weken bij haar heb gewoond, bewaar ik enorm veel fijne, warme herinneringen aan haar gezin. Niet te vergeten dat ik helemaal verliefd was in 2011 op de kleine Danny die toen net 1 jaar was geworden.

Enorm benieuwd was ik dus hoe het met mijn liefste broertjes zou zijn. Ik verwachtte dat Carlos (nu 11) een mini-Nica-macho zou zijn en daar heb ik gelijk in gekregen! En ik ben duidelijk niet de enige die wat dikker is geworden in Nicaragua, want hij is ook een beetje chubby geworden door de jaren heen!

Kleine Danny zijn we gaan ophalen op school en ik was meteen weer verliefd! Allemaal heel tof natuurlijk, maar wat ik niet had verwacht, was dat er in die tijd nog een kindje bij was gekomen! Zusje Jamie wordt in juni of juli 2 jaar oud! Ik was meteen weer helemaal vertederd en ook Karmen die ook mee was op bezoek vond het allemaal geweldige kinderen!

Gisterenavond ben ik met Luis, een van mijn oude collega's, gaan eten. Dat was ook heel fijn, hoewel we in een bar zijn beland waar karaoke was en waar iedereen (helaas foutief) dacht dat ze Celine Dion waren! Een ganse avond ook Spaans gesproken met Luis! Niet makkelijk, maar de beste manier om het weer op te krikken natuurlijk!

Vandaag een dagje in Managua, gewoon thuis. Rugzak weer inpakken, beetje schrijven, foto's online zetten, lezen, .. relax! Morgen vlieg ik naar Panama, het begin van mijn rondreis! Ik ben benieuwd!

Liefs uit Nicaragua,
Jana
xxx

  • 08 Mei 2014 - 17:28

    Patricia Van Der Schaaf:

    Nicaragua.... alweer 3 jaar geleden.... Tof dat je weer terug bent gegaan! Veel plezier in Panama, ben benieuwd wat je er van vind!! Als het ff kan zeker naar San Blas gaan!Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 47631

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: