De eerste week - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jana Pollet - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

01 Juli 2019 | Noorwegen, Tromsø

Wat.Een.Avontuur.

In andere woorden kan ik de afgelopen week niet omschrijven.

Maar laat ik beginnen met even te kaderen wat we hier in Noorwegen precies doen.

Het begon in december 2018. Toen zagen Tim en ik een vacature verschijnen van Val en Tim, het koppel achter The Nomad's Bus.

The Nomad's Bus is een gele, Amerikaanse schoolbus die is omgebouwd tot een rijdend hostel. Zes mensen kunnen logeren op de bus en genieten van lekker eten, toffe activiteiten en een geweldig leuke vibe op de bus.

Lang verhaal kort: Tim en ik gingen ons aanbieden om deze zomer mee te gaan met Tim en Val en HOERA, we werden uitgekozen! Dus voila, van 26 juni tot eind augustus (nog geen exacte datum uitgekozen) zijn Tim en ik hier, in Noorwegen, met The Nomad's Bus!

-----

Nu zijn we maandag 1 juli, dus we hebben er al een aantal dagen hier in Noorwegen opzitten.

We werden bij aankomst in Tromso al meteen in het avontuur gegooid met een bus die kuren had, twee onverwachte gasten aan boord en regen die een paar dagen lang bleef vallen.

Maar we lieten het niet aan ons hart komen, namen het busleven in ons op (en vielen de eerste avond als een blok in slaap, want we hadden amper geslapen :-)).

De voorbije dagen gingen we schelpen verzamelen op het strand, op zoek naar rendieren in het bos (niet gevonden) en hiken om halftwee 's nachts, want hey: er is hier midzomernachtszon en dus wordt het hier nooit donker!

We kregen Kaat en Seppe op bezoek die van Trondheim naar Tromso zijn gefietst, supergezellig om met z'n allen samen iets te eten en spelletjes te spelen.

Vandaag zijn Kaat en Seppe verder gefietst en zijn Tim en ik voor het eerst alleen met The Nomad's. De familie bestaat uit Tim en Val, de vierjarige Fenna, de vijf maanden oude Ziggy en de negenjarige viervoeter Lewis. Ik heb ze allemaal al in mijn hart gesloten en ik denk dat dat ook voor Tim geldt.

Hoe dan ook, we bereiden ons nu voor op woensdag. Dan komen de eerste gasten aan voor een tiendaagse trip. We kunnen ons de madness en drukte niet voorstellen, maar kijken ernaar uit om elke gast te verwennen op de bus. Wij zorgen voor het eten en het entertainment, het enige dat jij moet doen is je bedje boeken op www.letsbenomads.com! :-)

• 05 Juli 2019 - 10:38

Maria Kesteloot:

dag lievelingenlisa behaalde een onderscheiding aan de unief je verslag heel goed ontvangen hopelijk volgen er nog.
    hier alles rustig en nog steeds warm en droog weer.
    li sa behaalde haar diploma met onderscheiding,o f ze tevreden is natuurlijk he,nu ook zoeken voor werk.
    momenteel op de vlieger naar canada,rond 18uur komen ze aan.veel geluk gewenst he
    jana en Tim heel veel goe weer en toffe uitstappen gewenst met de busgenoten en tot nog eens he daaag oma en opa