Weekendje niksen - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Weekendje niksen - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Weekendje niksen

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

25 April 2011 | Nicaragua, Masaya

21-24 april 2011
Na mijn ‘welverdiende’ vakantie op The Corn Islands, was het tijd om kennis te maken met mijn andere huisgenootjes. Nou ja, huisgenootje, want er kwam er maar eentje naar huis woensdagavond. Het werd een grappige ontmoeting met Eva, want onze ontmoeting in het huis van Rosa-Maria, bleek niet onze eerste ontmoeting te zijn! Ik had Eva en haar moeder en broer namelijk al ontmoet op de luchthaven van Big Corn Island, allen aan het wachten op het vliegtuig richting Managua! Het was dus wel grappig toen we elkaar in het huis (terug)zagen!

De andere huisgenootjes heb ik vandaag (zondag) pas ontmoet. Floor en Kiki zijn terug gekomen van The Corn Islands (hen heb ik ginder niet gezien) en Malou kwam terug van een rondtripje. Nu is de bende dus compleet en het lijkt me een leuke bende!

De dagen na Corn Islands heb ik niet zoveel meer gedaan. Op donderdag ben ik samen met Eva, haar moeder, broer en aangespoelde vriend Andreas naar de Oude en Nieuwe Markt van Masaya geweest om wat te gaan souvenirshoppen. Nou, dat shoppen gebeurde vooral door de mama en broer van Eva, aangezien het hun laatste dag in Nicaragua was. Ik heb vooral mijn ogen uitgekeken in mijn stad voor de komende maanden. Het is heel anders dan Masaya, dat is de enige algemene conclusie die ik voorlopig kan maken.

Na het souvenirshoppen zijn we gewoon in huis gebleven en ben ik begonnen met het schrijven in mijn nieuwe boekje. Lezen moet ik niet meer doen, al mijn boeken zijn al uitgelezen. Wie zich dus geroepen voelt om mij boeken of tijdschriften op te sturen, met plezier! Wachttijd voor mij bedraagt wel zo’n 6 weken… Ja ja, zo lang schijnt de post van België richting Nicaragua er blijkbaar over te doen! Ik hoop dat ik misschien toch iets minder lang moet wachten op die brieven van jullie, maar ik zal moeten zien (en wachten dus).

Op vrijdag waren we nog maar met drie; Eva, Andreas en ik. We hebben genoten van een lekker paasontbijtje, compleet met een mini chocoladen paashaasje en paasservetten. Tof, want ik mis toch wel paaseieren hier! (Willen jullie er niet een paar opzij houden voor mij tot ik terugkom?)

Na het paasontbijtje besloten we te gaan zwemmen in Granada. Het werd een leuke middag met ciabattabroodjes en cocktails in het zwembad, in het gezelschap van nog twee vriendinnen van Eva. ’s Avonds zijn we dan gaan eten in Jimmy Three Fingers, het favoriete restaurant van Eva in Granada. Ik snap waarom, want het was er echt lekker en je kreeg ook heel veel eten! Dat is in ons gastgezin niet het geval; Ik heb voor alle zekerheid maar een voorraad chips en koekjes ingeslagen, omdat we hier 1 bord krijgen en er meestal ook niet meer is. Ik heb dus alweer snel honger na een maaltijd in huis. Tja, het is misschien goed voor de lijn? (hoewel die chips en koekjes natuurlijk minder goed zijn :))

Dus vrijdag was leuk! Zaterdag heb ik de tortelduifjes dan alleen laten de vulkaan in Masaya beklimmen. Ik moest toch nog even wandelen naar het centrum van Masaya, om zeker te zijn dat ik maandag mijn werk terug vindt en om nog wat boodschapjes te doen. Ik heb me lekker op mijn eentje goed geamuseerd, met een chocolade-ijsje als ultiem dessert!

Zondag was dan weer de ultieme niets-doen-dag. Ik heb voor het eerst wat langer geslapen (tot 7u30!) en dan een hele dag op mijn stoeltje gezeten met mijn computer en met mijn schrijfselboek. Ohja, ik heb ook kennis gemaakt met de andere meisjes dan en met twee van hen ben ik dan ook (tevergeefs) naar de supermarkt gewandeld. Die was helaas vroeger gesloten door Semana Santa.

Het was dus echt een heel rustig weekendje. Dan ben ik zeker goed uitgerust voor mijn stage die morgen (maandag!) begint! Ja, hier is er geen paasmaandag. In Nicaragua heeft iedereen vakantie op Witte Donderdag en Goede Vrijdag, want dat zijn echte feestdagen hier. Pasen zelf is niet zo’n belangrijke dag. Ik heb trouwens heel veel zin in mijn stage! Ik heb al kriebels als ik eraan denk dat ik morgen mijn eerste werkdag heb! Wie weet wordt het wel zooooo leuk dat ik wil blijven?! Wie zal het zeggen… (ik, in mijn volgende verslag natuurlijk! :))

Duim alvast voor mijn eerste werkdag!
Groetjes uit Masaya!

Jana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 47761

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: