Heilige luxe - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Heilige luxe - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Heilige luxe

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

17 April 2011 | Nicaragua, Masaya

Na twee weken te hebben vertoefd in het koloniale Granada, heb ik vandaag mijn valiezen gepakt en ben ik verhuisd naar mijn nieuwe plek voor de komende 10 weken in Masaya.

Het is een heel groot huis, de living alleen al is bijna zo groot als het hele huis van Fatima! Er is ook een ongelofelijk mooie tuin en veel plaats voor iedereen. Dat moet ook wel een beetje, want er zijn hier maar liefst 5 stagiairs!

Ja ja, er zijn hier nog 4 andere stagiars, allemaal uit Nederland. Drie meisjes die fysiotherapie studeren en in ziekenhuizen werken en een jongen die aan de Nederlandse ambassade in Managua werkt. Leuk, zo wat jeugdig gezelschap dat ook nog eens mijn taal spreekt! Of dat natuurlijk mijn Spaans ten goede zal komen is nog maar de vraag, maar zover is het nog niet. Veel gebabbel is er vandaag nog niet gebeurd. De meisjes zijn allemaal naar Corn Islands tijdens Semana Santa, waar ik morgen ook heen ga, en ook Peter (de jongen dus) was vandaag niet zoveel in de buurt.

Ik heb me dan maar op het gemak geïnstalleerd op mijn kamer (die heel groot is en leuk, maar helaas nogal volstaat met enge heiligenbeelden, net zoals de hele living! Heilige luxe, zou je het dus kunnen noemen. Zonder overdrijven... het is erger dan een kerk! Foto's volgen zeker nog.

Verder heb ik wat gelezen over Masaya in mijn reisgidsen (btw een dikke dankjewel aan Alexander, want je reisgids is echt goud waard!) en daarna heb ik mijn was gedaan. Ja, weer helemaal met de hand, dus daar ben ik zo'n grote twee uur zoet mee geweest. Mijn short van het vulkaanboarden ziet er niet zo stralend wit uit, maar hij heeft water en zeep gezien, dus dat is het belangrijkste.

Vanavond ga ik een beetje crefiën, want dat is nog niet gebeurd door alle internetcafeetjes die ik moest afschuimen in Granada én mijn rugzak maken voor mijn strandreisje naar The Corn Islands. Nog een weekje vakantie en dan volle bak aan de slag!

Ik heb deze week trouwens mijn baas ontmoet en ik moet zeggen... Ik heb nog meer zin in de stage dan ik al had! Is dat niet cool?! Ik ga op Corn Islands zelfs wat filmen voor 'mijn werk', dus zo kan ik die vakantieweek toch een beetje werkend laten verlopen.

Alvast heel veel groetjes vanuit mijn nieuwe stek!

Jana

  • 20 April 2011 - 11:37

    Oma Maria:

    dag Jana,zojuist je verslag gelezen,ik geloof dat je een heel goede keuze gemaakt hebt,doe maar flink je best,zo komt alles op zijn pootjes terecht.Hier is het momenteel heel mooi weer,24 tot soms26graden warm.Echt leuk voor de paasvacantie.Vele belgische groetjes en tot nog eens!oma en de fietsende opa,daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

  • 21 April 2011 - 16:14

    Jana Pollet:

    Wauw, 24-26 graden Celsius, dat is heel warm voor ons Belgenlandje! Heel veel plezier met dat mooie weer! Ik blijf een beetje uit de zon en hou mijn T-shirts met mouwen voorlopig aan, omdat ik zwaar verbrand ben, maar dat komt wel weer goed na het veelvuldig smeren van aftersun.

    Geniet nog van de paasvakantie (ik wou dat ik hier paaseitjes had om te eten, dat mis ik wel!)

    Groetjes,
    Jana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 47761

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: