Panama-City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Jana Pollet - WaarBenJij.nu Panama-City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

Panama-City

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

10 Mei 2014 | Panama, Panama-stad

Gisterenochtend heb ik afscheid genomen van Nicaragua en nam ik het vliegtuig (in business class!) naar Panama. Ik landde in Panama-City en werd daar opgepikt door iemand van het hostel waar ik momenteel verblijf, Mamallena. Erg gezellig hostel met jonge en oudere mensen, relaxe sfeer, gratis pannenkoekenontbijt (je moet ze wel zelf bakken haha) en tips om de stad te zien.

Bij het binnenrijden van de hoofdstad zag ik direct een enorme skyline voor me, het was precies New York! Heel indrukwekkend om zoveel moderne en torenhoge wolkenkrabbers te zien in een arm land. Dat Panama toch een arm land is, kon ik daarna wel zien. Panama-City is eigenlijk een behoorlijk lelijke stad en ik ben hier dan ook niet zo graag.

Gisteren heb ik Casco Viejo, de oude heropgebouwde wijk van Panama-City bezocht (vergezeld van een fikse regenbui) en vandaag ben ik naar het wereldberoemde kanaal geweest. Ik had geluk, want er waren veel schepen die het kanaal door moesten, waaronder zelfs een Disney-cruiseschip! Dat was ook heel indrukwekkend en ik ben dan ook blij dat ik toch naar Panama-City ben gekomen om het kanaal te bezoeken, dat dit jaar ook 100 jaar bestaat!

Gisteren ben ik uiteten geweest met twee jongens uit mijn hostel en nog een meisje dat een van de twee kende. We zijn naar een lekker Indisch restaurantje geweest en het was een fijne eerste avond, want ik had toch wat schrik om mensen aan te spreken en mezelf zo'n beetje te gaan uitnodigen.

Vandaag ging vlotter toen ik plots Nederlands hoorde in de keuken tijdens het pannenkoeken bakken. Van het een kwam het ander en zo komt het dat we vandaag samen naar de supermarkt zijn geweest (waar we maar liefst 45 min hebben staan aanschuiven, want niemand is hier gehaast!) en we ook samen een trip naar de San Blaseilanden hebben geboekt! Morgenochtend om 5u komt de 4x4 ons ophalen om over een bumpy road naar Panama's meest sprookjesachtige plek te brengen. Beeld je maar in, 365 eilandjes waarvan er maar zo'n 40-tal zijn bewoond. Allemaal met parelwitte stranden, palmbomen en turkoois water eromheen. De eilanden zijn al vaak gebruikt als idylische filmlocatie, dus dat belooft!

Afhankelijk van hoe leuk het daar is, zie ik wel hoe lang ik daar blijf. Ik heb natuurlijk nog wel een en ander op de planning staan, maar ik ben op reis, dus chillaxen is de belangrijkste boodschap!

Alvast heel veel liefs uit Panama!

Jana
xxx

  • 11 Mei 2014 - 14:50

    Prootje:

    Goed bezig Janaatje! Het is plezant om je reisverslagen te lezen ;-). Heel veel liefs terug!X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 47679

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: