De Route - Reisverslag uit Gent, België van Jana Pollet - WaarBenJij.nu De Route - Reisverslag uit Gent, België van Jana Pollet - WaarBenJij.nu

De Route

Door: jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

27 April 2014 | België, Gent

Over exact een week zweef ik ergens in de lucht op weg naar Nicaragua! Het dringt nog altijd niet helemaal tot me door dat ik weldra weer op Nicaraguaanse bodem zal staan, maar gelukkig ben ik goed voorbereid en kan ik zelfs -met enige trots- vermelden dat mijn rugzak al quasi helemaal gemaakt is!

Op vraag van enkelen onder jullie, deel ik graag even mijn reisroute mee. Op die manier weten jullie wat ik allemaal wil gaan doen. Of het allemaal gaat lukken, is nog maar de vraag, maar niets ligt vast en ik sta dus open voor (aangename) verrassingen!

Op 4 mei vlieg ik alvast naar Nicaragua en daar blijf ik tot en met woensdag 7 mei om collega's, vrienden, broertjes, ... op te zoeken. Op donderdagochtend neem ik heel vroeg het vliegtuig naar Panama City en van daar begint het echte backpacken!

Vanzelfsprekend wil ik graag het Panamakanaal bezoeken dat dit jaar 100 jaar bestaat. Voor de rest wordt Panama City een ontdekkingsreis.

Van Panama City ga ik naar San Blas. Dat zijn een groep Bounty-eilandjes waar je je alleen op de wereld kan wanen of de traditionele bewoners een bezoekje kan brengen.

Na San Blas plan ik voorlopig om naar Boquete te gaan. Dat is de plek waar die twee Nederlandse meisjes zijn verdwenen, maar voorlopig schrikt dat me niet af. Er is in Boquete een vulkaan die ik dolgraag op wil en je kan er ook gaan raften in de wildernis. Een avontuurlijke plek dus!

Na Boquete ga ik naar Bocas del Toro. Dat is ook een eilandengroep, maar staat ook bekend als de Party Place van Panama! Daar ga ik ook proberen om mijn certificaat diepzeeduiken te halen, dus in Bocas del Toro blijf ik waarschijnlijk een 4 à 5 dagen. Zon, koraalriffen en feestjes; het leven lijkt mij er alvast geweldig!

Na al dat gefeest steek ik de grens over naar Costa-Rica. Wat ik daar allemaal ga doen ligt nog niet helemaal vast; maar voorlopig staan het Parque Nacional Manuel Antonio, Monteverde en La Fortuna op de planning. Op die plaatsen kan ik veel unieke vogelsoorten ontdekken, canopy trails gaan doen in de bomen, orchideeëntuinen bezoeken, in natuurlijke warmwaterbronnen gaan dobberen en een actieve vulkaan bij avondlicht lava zien spuiten.

Na Costa-Rica volgt dan weer Nicaragua. Daar wil ik-als er nog genoeg dagen over zijn- nog een bezoekje brengen aan Isla de Ometepe. Daarna rond ik langzaam mijn reis af en moet ik alweer pakken om naar België terug te komen.

Hostels heb ik nog nergens geboekt, dus ik kan mijn plannen nog helemaal omgooien, mocht ik mensen tegenkomen die een andere route volgen of tips geven over al dan niet te bezoeken plaatsjes.

Spannend, zo 'living on the edge', maar ik heb er ongelofelijk veel zin in!

Liefs!

Jana
xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Cupcake loving girl. Lives in Ghent. Works for television. Optimistic. Little crazy. Curious. World traveller to be.

Actief sinds 30 April 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 47684

Voorgaande reizen:

26 Juni 2019 - 01 September 2019

Nomads in Noorwegen

05 September 2015 - 25 September 2015

Nomaden in Sri Lanka

04 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Terug naar waar ik mijn hart verloor

11 November 2011 - 20 November 2011

Reporter overzee!

01 April 2011 - 30 Juni 2011

Jana op stage in Nicaragua

Landen bezocht: